Sala integracji sensorycznej, powstanie w Zespole Szkół nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zduńskiej Woli. Będzie ona miała pomagać w stymulacji układu nerwowego uczniów z dysfunkcjami. Projekt współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.
Pracownia będzie uzupełnieniem działającej w placówce sali doświadczania świata. Zajęcia, które będą się w niej odbywać będą miały na celu poprawę w zakresie trudności i ograniczeń uczniów, w orientacji przestrzennej, pokonywaniu trudności szkolnych i usprawniania różnych dysfunkcji. Zajecia w sali integracji, odbywać się będą indywidualnie.
W ramach projektu zostanie również przeszkolonych siedmioro nauczycieli szkoły. Pierwsze zajęcia powinny się odbyć 1 września 2017 roku.
Oprócz ZS nr 1 dofinansowanie w ramach konkursu z Działania XI.1.2 Kształcenie ogólne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 otrzymały również Publiczne Gimnazjum nr 5 oraz Szkoła Podstawowa nr 6 im Mikołaja Kopernika. Projekty szkół opiewają na łączną kwotę 1.825.732,75 zł przy czym dofinansowanie wyniesie 1.697.884,75 zł.
Za te pieniądze przewidziano wsparcie:
1. W zakresie przygotowania uczniów do zatrudnienia lub kontynuacji nauki obejmujące: doskonalenie
umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli oraz kształtowanie i rozwijanie u uczniów
kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności.
2. W tworzeniu warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu obejmujące: wyposażenie
pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych oraz kształtowanie
i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych, z wykorzystaniem
zakupionego wyposażenia lub wiedzy przeszkolonych nauczycieli.
3. W zakresie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych obejmujące: wyposażenie szkół
w nowoczesne pomoce dydaktyczne i narzędzia TIK oraz rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów.
4. W zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi obejmujące:
doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb
rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia
terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły.