Zduńska Wola

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Kultura i rozrywka

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć powiększenie

Bez kontaktów w branży eventowej ani rusz

Redakcja, 10.12.2018, 02:46

Branża eventowa jak żadna inna wymaga dobrych kontaktów. Nie da się ukryć, że pomimo wszystkich regulacji rynkowych, zamówień publicznych, zasadach współpracy z administracją samorządową cały czas duża część rynku pozostaje poza tymi regulacjami. A przecież nadrzędnym celem każdej firmy eventowej, biernej lub aktywnej, w tej branży jest pozyskanie zlecenia.

← REKLAMA

Branża eventowa jak żadna inna wymaga dobrych kontaktów. Nie da się ukryć, że pomimo wszystkich regulacji rynkowych, prawie zamówień publicznych, zasadach współpracy z administracją samorządową cały czasu duża część rynku pozostaje poza tymi regulacjami. A przecież nadrzędnym celem każdej firmy eventowej, biernej lub aktywnej, w tej branży jest pozyskanie zlecenia.

Wszystkie drogi prowadzą do zlecenia

Właściciel firmy eventowej jest w pracy zawsze! Gdziekolwiek się pojawi, z kimkolwiek się spotka, zawsze z tyłu głowy ma jeden cel: dotarcie do potencjalnego klienta, potencjalnego sponsora i potencjalnego zlecenia. Dlatego tyle czasu poświęca na podtrzymywanie dobrych relacji, tworzenie nowych i wypracowywanie sobie nieodkrytych wcześniej ścieżek. Branża eventowa ma bowiem to do siebie, że zlecenia organizacji eventów przychodzą często z zupełnie niespodziewanej strony. Czasem wystarczy tylko obecność w dobrym momencie, czasem na zlecenie trzeba zapracować dłużej. A czasem ścieżka dotarcia od klienta do firmy eventowej jest naprawdę zaskakująca, ale zwykle prowadzi przez ludzi przekonanych do danej osoby czy firmy.

W jaki sposób podtrzymywać dobre relacje?

Sposobów na podtrzymywanie dobrych relacji w branży ecentowej jest wiele. Dla jednych będą to gadżety bożonarodzeniowe i świąteczne kartki, dla innych bywanie na firmowych eventach. Najczęściej jednak jest to przesuwanie zawodowych relacji w strefę prywatną. Każde wykonane zlecenie powinno utworzyć nowy krąg relacji biznesowych. A one w wielu przypadkach powinny zamieniać się w relację przyjacielskie, nawet oparte na zawodowych relacjach. Nikt nigdy nie stoi w miejscu. Każdy biznes podlega przemianom, dlatego właściciel agencji eventowej musi myśleć o niej z dużym wyprzedzeniem i uczestniczyć w rynku konkurencji i wytypowanych potencjalnych klientów.

Relacje służbowe

Najlepszym sposobem na budowanie pozytywnych relacji i kontaktów w branży eventowej jest perfekcyjne wykonanie danego zlecenia. Dobrze wykonana praca automatycznie tworzy dobre relacje na przyszłość. I to zarówno ze zleceniodawcą jak i podwykonawcą. Bardzo często nowe zlecenie wcale nie przychodzi z "góry" , ale właśnie z dołu. Dlatego nie wolno lekceważyć żadnego kontaktu, tym bardziej, że żadna inna branża nie tworzy tak szeptanej ścieżki kontaktów.

Każdy event narażony jest na porażkę w takim samym stopniu jak skazany jest na sukces. Zawsze coś może pójść nie tak a bardzo często są to powody całkowicie obiektywne. Dlatego duża firma zwykle szuka dla siebie podwykonawcy, któremu może zaufać, albo raczej takiego, który daje gwarancję, że poradzi sobie w każdej sytuacji. To wtedy zaczyna działać marketing szeptany. Na określonym poziomie decyzyjności , gdy ktoś musi wziąć na siebie odpowiedzialność a waga decyzji jest znacząca, szuka się kooperanta już sprawdzonego, albo takiego, który sprawia takie wrażenie.

Branża eventowa jest specyficzną sferą rynku, panuje w niej duża konkurencja przy jednoczesnym dość niskim progu kompetencji. To dlatego tak ważne jest budowanie swojej siatki kontaktów i dbanie o jak najlepsze relacje z nimi.

WP, źródło: Materiał Partnera
Fot. Materiał Partnera

Najnowsze ogłoszenia

W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 ZdunskaWola24.pl
zamknij
okanuluj