Ponad 560 tys. zł unijnych pieniędzy pozyskał Urząd Miasta Zduńska Wola na projekt, którego podstawą ma być współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami.
Pieniędzmi miasto wesprze lokalne firmy w promocji na zagranicznych rynkach. Efektem projektu będzie dotarcie z informacją o gospodarczej ofercie Zduńskiej Woli na międzynarodowe targi i wydarzenia biznesowe.
-Zduńska Wola potrzebuje spójnej, profesjonalnej kampanii w zakresie promocji gospodarczej - mówi Beata Turlakiewicz, wiceprezydent Zduńskiej Woli - Opracowując projekt i całą dokumentację aplikacyjną badaliśmy potrzeby w zakresie promocji i internacjonalizacji wśród zduńskowolskich firm - dodaje.
Powstać ma profesjonalny program promocji gospodarczej, system informacji gospodarczej - baza terenów, baza firm, baza ofert handlowych, atuty inwestycyjne regionu, kompleksowa oferta inwestycyjna (strona internetowa, foldery, katalog/poradnik z ofertą miasta oraz zduńskowolskich przedsiębiorców), miasto oraz zduńskowolskie firmy wezmą udział w targach/wydarzeniach międzynarodowych, na potrzeby których powstaną dedykowane materiały promocyjne,
Zduńską Wolę odwiedzą dziennikarze, w tym z mediów o zasięgu międzynarodowym, w mieście ma odbyć się międzynarodowe forum gospodarcze - będzie ono miejscem dyskusji, wymiany poglądów, doświadczeń pomiędzy praktykami biznesu, samorządowcami oraz ekspertami. W ramach forum odbędą się spotkania B2B, sesje "match makingowe", które umożliwią zainteresowanym stronom dyskusję o ewentualnych obszarach współpracy i realizacji wspólnych celów biznesowych.
Cały koszt projektu to 660 tys. zł. Zduńska Wola dostała 85 % dofinansowania jego kosztów. Realizacja rozpocznie się wiosną tego roku. Projekt zakończy się w 2017 r.