Zduńska Wola

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Spoza powiatu / Biznes i inwestycje

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć powiększenie

Długi ogon słów kluczowych - co warto wiedzieć?

Redakcja, 11.09.2018, 02:02

Pozycjonowanie strony internetowej nie jest prostym zadaniem, szczególnie jeśli do czynienia mamy z nową witryną, a domena nie posiada żadnej historii. Konkurencja na tzw, ogólne frazy kluczowe (np. buty męskie) jest zazwyczaj bardzo duża i osiągnięcie najwyższych pozycji może być czasochłonne, a nikt nie zagwarantuje, że w ogóle uda się je osiągnąć. Alternatywą może być stosowanie długiego ogona (long tail) słów kluczowych, czyli dłuższych, bardziej precyzyjnych fraz (np. buty męskie do biegania Adidas). Pomimo, że liczba takich wyszukiwań jest znacznie mniejsza, pozycjonowanie na wiele fraz long tail może przynieść satysfakcjonujące efekty w stosunkowo krótkim czasie.

← REKLAMA

Zalety pozycjonowania długiego ogona

Dzięki wybraniu bardziej precyzyjnych fraz, na które panuje mniejsza konkurencja, osiągnięcie wysokich pozycji jest zdecydowanie prostsze i zajmuje mniej czasu, niż w przypadku fraz ogólnych, a co za tym idzie, jest też dużo tańsze. Dodatkowo, użytkownik który wpisuje konkretną frazę, jest zazwyczaj na dalszym etapie zakupowym, niż w przypadku fraz ogólnych - poszukuje przecież konkretnego produktu i jest prawdopodobnie zdecydowany na zakup. Pozycjonowanie strony na wiele fraz z długiego ogona, dzięki efektowi skali, pozwala sprowadzać dużą ilość ruchu, który jest wysokiej jakości i przekłada się na wzrost sprzedaży.

Dla kogo pozycjonowanie long tail?

Długi ogon słów kluczowych to strategia, którą warto wziąć pod uwagę w przypadku każdej strony internetowej, jednak dla niewielkich stron firmowych będzie to wymagało tworzenia nowych treści (np. w formie aktualności / bloga). Strategia może sprawdzić się też dobrze w przypadku świeżych stron internetowych bez historii, dla których osiągnięcie wysokich pozycji na ogólne słowa kluczowe może być bardzo trudne i kosztowne. Idealnym środowiskiem do wdrożenia strategii long tail są serwisy z dużą ilością podstron i treści, takie jak blogi internetowe, portale informacyjne, czy duże sklepy internetowe, posiadające wiele kategorii, podkategorii i produktów.

Jak wybierać frazy z długiego ogona?

Podobnie jak w przypadku analizy i doboru słów kluczowych w każdej innej strategii pozycjonowania, warto wykorzystywać profesjonalne narzędzia i przeprowadzić dokładne badania, zanim przystąpimy do działań pozycjonujących. Odpowiednie słowa kluczowe mogą determinować sukces lub porażkę, ponieważ niewłaściwe frazy mogą nie być klikane przez użytkowników albo nie przynosić zadowalającej stopy konwersji. W poszukiwaniu inspiracji do nowych słów kluczowych, warto przeanalizować na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja, co pomoże w stworzeniu listy potencjalnych słów kluczowych, dla których następnie należy sprawdzić potencjalny zasięg, czyli liczbę miesięcznych wyszukiwań - można to zrobić dzięki narzędziu Google KeyWord Planner.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Virtual Development - https://www.vd.pl

WP, źródło: Materiał Partnera
Fot. WP

Najnowsze ogłoszenia

W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 ZdunskaWola24.pl
zamknij
okanuluj