Magistrat ogłosił wstępny nabór wniosków o udzielenie dotacji na demontaż, zabranie, transport oraz unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest. Jest jeszcze czas do 30 października.
Wnioski należy składać w Urzędzie Miasta Zduńska Wola w Biurze Obsługi Interesantów, ul. Złotnickiego 12. Złożone wnioski będą weryfikowane. O kolejności wyboru wniosku do dofinansowania decydować będzie stopień oceny i pilności wymiany pokryć dachowych, a także data wpływu do urzędu kompletnego wniosku.
Miasto Zduńska Wola, w związku z możliwością dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi realizacji zadań polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu województwa łódzkiego do końca 2017 roku, planuje w roku 2016 wystąpić o dofinansowanie zadania z zakresu demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest z terenu miasta, w imieniu zainteresowanych mieszkańców, którzy posiadają wyroby zawierające azbest i są ujęci w inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest.
Kwota dofinansowania zadania może stanowić do 99 proc. kosztów kwalifikowanych, czyli koszty związane z jego realizacją, służące uzyskaniu efektu rzeczowego i ekologicznego tj. dotyczące demontażu, zbieraniu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest. Dotacja będzie udzielana w formie bezgotówkowej tj. poprzez sfinansowanie wspomnianych prac. Wydatki związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych oraz koszty związane z demontażem starej konstrukcji dachu leżą po stronie posiadacza nieruchomości.
Planowany termin realizacji zadania czerwiec - wrzesień 2016 r. Dotacja może być udzielona na zadania, które nie zostały zakończone przed złożeniem wniosku do Funduszu. Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta Zduńska Wola, Biuro Infrastruktury Technicznej Dział Ochrony Środowiska - ul. Złotnickiego 3, pok. 503, tel. 43 825 02 75.