Zduńska Wola

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Zduńska Wola

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć powiększenie

ZUS miga do klientów

Redakcja, 26.04.2016, 10:59

Pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będą wspierać obsługę osób niesłyszących na salach obsługi klientów. Zakład uruchomił wideotłumaczenie.

← REKLAMA

W 243 placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych osoby niesłyszące mogą korzystać z pomocy pracowników, przeszkolonych z języka migowego: Polskiego Języka Migowego (PJM) lub Systemu Językowo-Migowego (SJM). Dzięki ich umiejętnościom w 2015 r. ok. 3,4 tys. niesłyszących klientów skorzystało z obsługi tłumaczonej na język migowy.

- Jednak część spraw, z którymi zgłaszają się osoby niesłyszące jest na tyle skomplikowana, że wymaga dużo większych umiejętności w zakresie komunikacji w języku migowym. Stąd też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych niesłyszących klientów zakład uruchamia usługę wideotłumaczenia rozmów w salach obsługi w siedzibach swoich 43 oddziałów. Jeżeli podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała konieczność wsparcia przez osobę posiadającą biegłą umiejętność tłumaczenia na język migowy, wówczas rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS i będzie ją prowadził za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji. Dodatkowo pracownik COT będzie miał bezpośrednią "słuchawkową" łączność z pracownikiem sali obsługi klienta - informuje rzecznik prasowy zduńskowolskiego oddziału ZUS Katarzyna Mołas.

Osoby niesłyszące, które zechcą skorzystać ze specjalnej usługi wideotłumaczenia przy wyborze tematu obsługi na biletomacie w jednostce ZUS, powinny wybrać symbol "ucha". Klienci posiadający zarejestrowany profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą się natomiast umówić na wizytę w jednostce z usługą wideotłumaczenia właśnie za pośrednictwem portalu PUE.

Większość budynków, w których znajdują się sale obsługi jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają specjalne pochylnie, windy lub tzw. transportery schodowe. Drzwi wejściowe do sal obsługi otwierają się automatycznie, a w samych salach zlikwidowane zostały wszelkie bariery budowlane w postaci progów, stopni, wąskich ciągów komunikacyjnych. Także urzędomaty ZUS, które są do dyspozycji klientów w 153 placówkach przez 24 godziny na dobę są dostosowane do potrzeb osób niesłyszących, niewidomych oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich.

M.Sz, źródło: mat. prasowy
Fot. Redakcja ZdunskaWola24.pl

Najnowsze ogłoszenia

Komentarze (0)

  • Dodaj komentarz jako pierwszy!
~ Użytkownik niezarejestrowany [zarejestruj się w 30 sekund]
Wszystkie komentarze umieszczone pod informacjami prasowymi w portalu ZdunskaWola24.pl nie są moderowane w czasie rzeczywistym, nie są więc weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać bezpośrednio do Wydawcy portalu.
Dodając komentarz na niniejszej stronie internetowej, autor tego komentarza oświadcza, że rozumie i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo Wydawcy portalu ZdunskaWola24.pl do usunięcia lub modyfikacji wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez Wydawcę portalu ZdunskaWola24.pl. Autor tego komentarza oświadcza również, że rozumie i akceptuje Regulamin portalu ZdunskaWola24.pl.
dodaj komentarz
W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 ZdunskaWola24.pl
zamknij
okanuluj