Zduńska Wola zdobyła prawie 368 tys. zł na kursy metodyczne dla 50 nauczycielek ze zduńskowolskich przedszkoli. Pieniądze pochodzą z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Projekt "Nowa podstawa - Nowe wyzwanie", który powstał w Urzędzie Miasta Zduńska Wola, zakłada wyjazdy przedszkolanek do Wielkiej Brytanii. Cel to podniesienie kwalifikacji w zakresie nauczania dzieci języka angielskiego. Wpisanym do projektu brytyjskim partnerem jest ciesząca się dużą renomą Lincoln Christ's Hospital School - ogólnokształcąca szkoła średnia, wielokrotnie nagradzana za udział w programach międzynarodowych.
-Projekt jest naszą odpowiedzią na rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30 maja ubiegłego roku w sprawie podstawy programowej w wychowaniu przedszkolnym - wyjaśnia Violetta Bryl-Szlagowska, zajmująca się w Urzędzie Miasta tzw. projektami miękkimi - zawiera ono zmiany dotyczące wprowadzenia obowiązkowej, bezpłatnej nauki języka obcego na najwcześniejszym etapie edukacji. Zgodnie z nim od 1 września 2017 roku obowiązek nauki języka obcego obejmie wszystkie dzieci w przedszkolach - dodaje.
Wprowadzenie języka obcego do podstawy oznacza dla nauczycieli wychowania przedszkolnego zdobycie dodatkowych kwalifikacji umożliwiających prowadzenie zajęć w oparciu o nową podstawę. Z racji tego, że językiem nowożytnym najczęściej wybieranym przez przedszkola jest język angielski, projekt jest skierowany do nauczycieli uczących lub planujących uczyć tego właśnie języka.
Głównym założeniem projektu jest zorganizowanie wyjazdu nauczycielek przedszkolnych do Wielkiej Brytanii, którego celem jest udział beneficjentek w kursie metodycznym ukierunkowanym na rozwój kompetencji językowych wśród dzieci w edukacji przedszkolnej. Aktywny udział nauczycielek w szkoleniu w rezultacie umożliwi im: podniesienie kompetencji oraz przełamanie barier językowych nauczycieli poprzez możliwość komunikacji w języku angielskim w naturalnym środowisku; rozbudowanie warsztatu nauczycielskiego o nowo zdobyte doświadczenie w zakresie nauczania języka angielskiego; stworzenie bazy dobrych pomysłów i praktyk adaptowalnych z gruntu brytyjskiego na polski; rozwinięcie świadomości międzykulturowego aspektu edukacji; zbudowanie wspólnej platformy porozumienia z nauczycielami z Wielkiej Brytanii, wymiana pomysłów i doświadczeń związanych z edukacją dzieci.