16 lutego ruszają konsultacje, które pomogą przygotować Kodeks Krajobrazowy dla Miasta Zduńska Wola. Dotyczy to m.in. umieszczania reklam w mieście.
Zebrane opinie zostaną wykorzystane w dalszych pracach nad kodeksem, które zmierzają do opracowania projektu uchwały Rady Miasta Zduńska Wola w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
Według informacji podanych przez urząd miasta, Zduńska Wola ma zostać podzielona na strefy, dla każdej z nich będą obowiązywać zapisy dotyczące reklam adekwatne do typologii zabudowy i rodzaju krajobrazu oraz form prowadzonych działalności;
Na wprowadzenie zmian planuje się okres przejściowy - różny dla poszczególnych stref oraz nośników takich jak: tablice reklamowe i urządzenia reklamowe, a także obiektów małej architektury i ogrodzeń, przy założeniu realności uzyskania optymalnego efektu poprawy krajobrazu;
Ustalenia dotyczące reklam mają być skonstruowane tak, by nie zaszkodzić tej gałęzi gospodarki, ale poprawić estetykę przestrzeni miejskiej i krajobrazu;
Konsultacje społeczne prowadzone będą od 16 lutego do 29 lutego 2016 r. do godz. 15.30 w formie badania opinii z wykorzystaniem formularza ankiety, który po wypełnieniu można przekazać: do Kancelarii Urzędu Miasta Zduńska Wola, ul. Stefana Złotnickiego 12, budynek nr 2, w godzinach pracy urzędu, drogą elektroniczną bez konieczności opatrywania ich podpisem elektronicznym na adres e - mail: urzad_miastazdunskawola.pl lub b.krakowska@zdunskawola.pl, drogą korespondencyjną na adres: Urząd Miasta Zduńska Wola, Biuro Gospodarki Przestrzennej, ul. Stefana Złotnickiego 12, 98-220 Zduńska Wola.