W poniedziałek rozdzwoniły się telefony zduńskowolskich seniorów. Dzwonili do nich oszuści, którzy postanowili, że tutaj będą szukać łatwowiernych ofiar. W 5 przypadkach, zduńskowolanie wykazali się rozsądkiem. Zorientowali się, że dzwonią oszuści i rozłączyli rozmowy. Niestety, jedna kobieta nie zachowała czujności, wyrzuciła przez okno reklamówkę z wszystkimi oszczędnościami.
W poniedziałek 11 marca br. do dyżurnego zduńskowolskiej komendy, zadzwoniło 5 osób, do których dzwonili oszuści, podając się na pracownika ZUS, policjanta i inne służby. Te osoby nie dały się oszukać, bo w trakcie rozmowy, domyślały się, że to oszustwo i odkładały słuchawkę rozłączając połączenie. Wykazały się opanowaniem i nie dały się nabrać na wymyśloną historyjkę przekazywaną przez oszustów.
Niestety, pomimo licznych apeli, są osoby, które nadal nie zachowują ostrożności. Tego samego dnia, w którym 5 zduńskowolan nie dało się oszukać, 87-letnia zduńskowolanka, zachowała się inaczej. Około godziny 17.00, odebrała telefon. Kobieta z drugiej strony słuchawki, przedstawiła się jako pracownica ZUS. Zduńskowolanka nie podejrzewając podstępu, podała wszystkie dane o jakie tamta prosiła przez telefon. Godzinę później, do 87-latki zadzwonił mężczyzna podając się za policjanta. Powiedział, że na osiedlu biega młodzież, nazwał ich "łobuzami", którzy kradną pieniądze. Polecił seniorce zwilżyć ręcznik i położyć pod drzwi, by "łobuzy" nie puścili pod drzwiami jej mieszkania gazu. Przez około pół godziny rozmawiał z seniorką, dopytywał o pieniądze, o pewne szczegóły z jej życia, nie rozłączał połączenia. Nakłonił kobietę, by wszystkie swoje oszczędności włożyła do reklamówki i wyrzuciła przez okno. Postraszył ją, że jeśli tego nie zrobi, to do jej mieszkania przyjdzie prokurator i zrobi przeszukanie. Zapewniał, że jutro te pieniądze odda. Zduńskowolanka po wyrzuceniu pieniędzy przez okno usiadła, zaczęła spokojniej myśleć, analizować do czego doszło. Poszła do sąsiadki, opowiedziała co się stało i jeszcze tego samego dnia, przyjechała do komendy złożyć zawiadomienie o przestępstwie.
Policjanci apelujują do osób starszych, ale również do rodzin seniorów - rozmawiajcie, uczulajcie swoich rodziców i dziadków, a także znane starsze osoby, jak działają oszuści. W sytuacji, kiedy senior odbierze telefon, w którym rozmówca porusza temat pieniędzy i namawia do ich przekazania, wykonania przelewu czy wypłaty, należy natychmiast przerwać połączenie, skontaktować się z członkiem rodziny i zadzwonić pod 112, żeby powiedzieć co się stało i że była próba oszustwa.